mandag 21. desember 2015

Legge fliser på vegg eller gulv først

Sett merke der du skal begynne med første flis og merk av med piler på hvilken. Legg fliser løst på gulvet etter å ha målt opp hvor høyt du skal ha fliser. Fugeslam på fliser eller i fuger kan vaskes bort med klinkerrens tidligst 2. Legg først ut gulvflisene tørt med riktige fuger fra midtlinjen.

Slik legger du fliser - Vi i villa

Regner med legge flis fra en vatret list n r gulvet opp til tak.

Membran legges på gulv av betong eller undergulv av. Fliser er godt egnet som ganggulv - og du kan fint legge det selv. Fliser mot vegg som må kappes bør ikke være smalere enn halve flisens bredde. Finn først midten på veggen, og mål ut til begge sider.

Flislegging Tekst - Husbyggeren

Skal det legges varmekabler, anbefales det først å legge.

I Norge har for eksempel 20x20 fliser på gulv vært svært vanlig og det har vært et. Flisene er lette å legge fall med også i små baderom. Stadig flere velger store fliser på både gulv og vegger på baderommet. GLASSMOSAIKK: Man kan stort sett få i mosaikk eller andre mindre.


For fliser med knaster eller riller kan du bruke 6 x 6 mm tannsparkel Gjør på samme måte i overgangen mellom vegg og gulv. Om det er betonggulv eller gulv med varme, skal det brukes fuktsperre. Flisesnor eller kryss (1-3mm hhv 4mm for varmekabler). Grunnarbeidet er viktig når en skal legge fliser enten på gulv eller vegg.

Slik bygger du et tørt og trygt bad med Weber

Ikke påfør andre strøk før første strøk er helt tørt. Er jeg nødt til å fjerne dem først, eller kan jeg legge nye fliser oppå? Kan jeg legge vinyl på et flisgulv – og hvordan gjør jeg det i så fall? Først har man selve konstruksjonen – eller skallet om du vil. På et mindre baderom i første etasje var situasjonen en annen: De. Badet på bildet har eieren fikset selv, ved å legge nye fliser oppå.


Du må legge backer (glassfiber eller helst sementplater som er. Mål avstanden av de motstående vegger til hverandre. Jeg skal legge fliser på vegg på badet mitt og lurer på om jeg må gjøre noe. Sørg først for at underlaget er stabilt, rent og i vater.


For best resultat, husk å sentrere mønsteret på veggen eller gulvet og beregn like. Har du et undergulv av keramiske fliser må du eventuelt gjøre en avretting.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar